FÉLÉVZÁRÁSHOZ SZÜKSÉGES TUDNIVALÓK
A félévzáráshoz szükséges dokumentumok leadásának határideje az aktuális félév vizsgaidőszakának végén várható. Az új választható tantárgyak akkreditációs kérelmezésének határideje ettől eltérhet. A leadandó dokumentumokhoz minta űrlapok a Letölthető dokumentumokban találhatók.
A pontos határidőkről a doktorandusz hallgatóknak külön tájékoztatást küldünk.
TANTÁRGYAK EREDMÉNYÉNEK REGISZTRÁLÁSA ÉS LEADANDÓ DOKUMENTUMOK
Tantárgyak:
- Átfogó előadás: eredményét a Tudományos Adminisztráció vezeti fel az elektronikus rendszerbe, ezzel a hallgatóknak nincs további teendőjük.
- Választott specializációs tárgyak: a BME külső karainak, posztgraduális és doktori képzéseinek tárgyait a tárgyat oktató intézmény / tanszék adminisztrációja, vagy a tárgy oktatója vezeti fel a Neptunba. Kérünk minden hallgatót, hogy a saját tárgyainak adminisztrációját figyelje, és probléma esetén mielőbb jelezze. Amennyiben a jegy Neptunba való bejegyzése akadályba ütközik, vagy külső intézményi tárgyról van szó, tárgy-oktatói aláírással és intézményi / tanszéki pecséttel hitelesített teljesítés-igazolást is elfogadunk.
Leadandó:
- Szabadon választott tárgy teljesítésigazolást csak akkor kell leadni, ha volt teljesítés a félévben és ha a teljesítés nem jelenik meg a Neptunban (pl. külső intézményben hallgatott tárgy)
- Tudományos kutatómunka: az igazolás kitöltésével, aláírásával igazolja a témavezető. Az eredményt a Tudományos Adminisztráció vezeti fel az elektronikus rendszerbe.
- Kutatási beszámoló (témavezető aláírásával) A szemeszterenként benyújtandó kutatási beszámoló tartalmazza a tanulmányi és kutatási eredmények összesített mutatóit (beleértve a PhD témakörében készült publikációkat, konferencia és szemináriumi előadásokat).
- Irányított oktatás (Építészmérnöki ismeretek oktatása): a "Építészmérnöki ismeretek oktatása igazolása" igazolás kitöltésével, aláírásával igazolja a tanszékvezető, az eredményt a Tudományos Adminisztáció vezeti fel az elektronikus rendszerbe. Ha a hallgató a félévben nem oktatott, kitöltése nem szükséges.
- Publikáció: a publikációs lista kitöltésével és a publikációk másolatainak (cikk szövege a folyóirat címlapjaival és tartalomjegyzékével, konferencia program és diasor) leadásával. Az eredményt a Tudományos Adminisztáció vezeti fel az elektronikus rendszerbe. A listán megjelölt pontszámot a Doktori Iskola titkára ellenőrzi. (A Doktori Iskola a kettős beszámítás elkerülése érdekében csak az adott félévben megjelent publikációkat/elhangzott előadásokat pontozza, megjelenés alatt álló (befogadólevéllel igazolt) publikációra csak a 4. félév végén adható kreditpont.)
- Beiratkozási lap a következő félévre, passzív félév esetén is
ELSŐ FÉLÉVÜKET TELJESÍTŐ HALLGATÓK ESETÉBEN LEADANDÓ
- Munkaterv
Az elsőéves hallgatók számára kötelező munkaterv készítése. A munkaterv nem tévesztendő össze a témavázlattal, de azzal természetesen összhangban kell lennie. A munkaterv féléves bontásban tartalmazza a tervezett kutatási tevékenység fontosabb szakaszait, várható eredményeit (pl. laboratóriumi kísérlet, felmérés, tervezett tanulmányút, publikáció, nyelvvizsga stb.), de nem kell beírni a rendszeres és a kötelező tevékenységet (óraadás, óralátogatás, szakirodalom tanulmányozása stb.). A munkatervet a témavezetővel láttamoztatni kell.
- Témavázlat
Az elsőéves hallgatóknak az első félév végére el kell készíteniük és be kell adniuk a témavezető aláírásával ellátott témavázlatukat. A maximálisan 2 oldal terjedelmű témavázlat javasolt tartalma:
- kutatás címe, a kutatás témájának megjelölése
- a témaválasztás indoklása, a kutatás célkitűzései
- a téma rövid leírása, a dolgozat tervezett felépítése
- az anyaggyűjtés forrásai, kutatási módszerek és lehetőségek
- a feldolgozandó szakirodalom körvonalazása