FÉLÉVZÁRÁSHOZ SZÜKSÉGES TUDNIVALÓK

A félévzáráshoz szükséges dokumentumok leadásának határideje az aktuális félév vizsgaidőszakának végén várható. Az új választható tantárgyak akkreditációs kérelmezésének határideje ettől eltérhet. A leadandó dokumentumokhoz minta űrlapok a Letölthető dokumentumokban találhatók.

A pontos határidőkről a doktorandusz hallgatóknak külön tájékoztatást küldünk.

TANTÁRGYAK EREDMÉNYÉNEK REGISZTRÁLÁSA ÉS LEADANDÓ DOKUMENTUMOK

Tantárgyak:

- Átfogó előadás: eredményét a Tudományos Adminisztráció vezeti fel az elektronikus rendszerbe, ezzel a hallgatóknak nincs további teendőjük.

- Választott specializációs tárgyak: a BME külső karainak, posztgraduális és doktori képzéseinek tárgyait a tárgyat oktató intézmény / tanszék adminisztrációja, vagy a tárgy oktatója vezeti fel a Neptunba. Kérünk minden hallgatót, hogy a saját tárgyainak adminisztrációját figyelje, és probléma esetén mielőbb jelezze. Amennyiben a jegy Neptunba való bejegyzése akadályba ütközik, vagy külső intézményi tárgyról van szó, tárgy-oktatói aláírással és intézményi / tanszéki pecséttel hitelesített teljesítés-igazolást is elfogadunk. 

Leadandó:

- Szabadon választott tárgy teljesítésigazolást csak akkor kell leadni, ha volt teljesítés a félévben és ha a teljesítés nem jelenik meg a Neptunban (pl. külső intézményben hallgatott tárgy)

- Tudományos kutatómunka: az igazolás kitöltésével, aláírásával igazolja a témavezető. Az eredményt a Tudományos Adminisztráció vezeti fel az elektronikus rendszerbe.

- Kutatási beszámoló (témavezető aláírásával) A szemeszterenként benyújtandó kutatási beszámoló tartalmazza a tanulmányi és kutatási eredmények összesített mutatóit (beleértve a PhD témakörében készült publikációkat, konferencia és szemináriumi előadásokat).

- Irányított oktatás (Építészmérnöki ismeretek oktatása): a "Építészmérnöki ismeretek oktatása igazolása" igazolás kitöltésével, aláírásával igazolja a tanszékvezető, az eredményt a Tudományos Adminisztáció vezeti fel az elektronikus rendszerbe. Ha a hallgató a félévben nem oktatott, kitöltése nem szükséges.

- Publikáció: a publikációs lista kitöltésével és a publikációk másolatainak (cikk szövege a folyóirat címlapjaival és tartalomjegyzékével, konferencia program és diasor) leadásával. Az eredményt a Tudományos Adminisztáció vezeti fel az elektronikus rendszerbe. A listán megjelölt pontszámot a Doktori Iskola titkára ellenőrzi. (A Doktori Iskola a kettős beszámítás elkerülése érdekében csak az adott félévben megjelent publikációkat/elhangzott előadásokat pontozza, megjelenés alatt álló (befogadólevéllel igazolt) publikációra csak a 4. félév végén adható kreditpont.)

- Beiratkozási lap a következő félévre, passzív félév esetén is

ELSŐ FÉLÉVÜKET TELJESÍTŐ HALLGATÓK ESETÉBEN LEADANDÓ

- Munkaterv

Az elsőéves hallgatók számára kötelező munkaterv készítése. A munkaterv nem tévesztendő össze a témavázlattal, de azzal természetesen összhangban kell lennie. A munkaterv féléves bontásban tartalmazza a tervezett kutatási tevékenység fontosabb szakaszait, várható eredményeit (pl. laboratóriumi kísérlet, felmérés, tervezett tanulmányút, publikáció, nyelvvizsga stb.), de nem kell beírni a rendszeres és a kötelező tevékenységet (óraadás, óralátogatás, szakirodalom tanulmányozása stb.). A munkatervet a témavezetővel láttamoztatni kell.

- Témavázlat

Az elsőéves hallgatóknak az első félév végére el kell készíteniük és be kell adniuk a témavezető aláírásával ellátott témavázlatukat. A maximálisan 2 oldal terjedelmű témavázlat javasolt tartalma: 

  • kutatás címe, a kutatás témájának megjelölése
  • a témaválasztás indoklása, a kutatás célkitűzései
  • a téma rövid leírása, a dolgozat tervezett felépítése
  • az anyaggyűjtés forrásai, kutatási módszerek és lehetőségek
  • a feldolgozandó szakirodalom körvonalazása